آشنایی با زبان بدن دروغگویان: تشخیص دروغگویی با این 20 نشانه

آشنایی با زبان بدن دروغگویان: تشخیص دروغگویی با این 20  نشانه
۱. بیش از حد صورت خود را لمس می کند

یکی از مهمترین نشانه های زبان بدن دروغگو بازی کردن با اجزای صورت مخصوصا بینی است. دکتر فیل معتقد است وقتی آدم ها دروغ می گویند تمایل زیادی دارند صورت شان مخصوصا بینی خود را لمس کنند. یا روی گونه‌های خود دست بکشند.

۲. یک لبخند مصنوعی و الکی به لب دارند

شما می‌توانید فرق یک لبخند واقعی را از یک لبخند جعلی تشخیص دهید؟ فهمیدنش زیاد سخت نیست. کافی است بدانید وقتی یک نفر واقعی می‌خندد گوشه‌ی چشم‌هایش چین می‌خورد و حالت خندیدن و شادی دارند اما کسی که الکی لبخند می‌زند فقط گوشه‌هایش لب هایش به سمت بالا حرکت کرده است و چشم‌هایش هیچ تغییری نمی‌کند.

۳. با بی تفاوتی شانه بالا می‌اندازند

وقتی فردی به شما دروغ می‌گوید، کمی شانه هایش را بالا می‌اندازد. این حالت با شانه بالا انداختنی که واقعی است و تمام بدن فرد را درگیر این حرکت می کند تفاوت دارد. وقتی فردی شانه‌هایش را کمی بالا می‌اندازد یعنی یک حرکت کوچک انجام داده است که به بدنش تحمیل شده است.

۴. پاهای بی قراری دارند و مدام به زمین یا میز ضربه می‌زنند

یادتان باشد در یک گفت و گوی رسمی و اداری یادوستانه و عاشقانه صحنه‌ی رقص نیست که آدم‌ها مدام پاهایشان را تکان دهند! این حرکات اضافی پا و بی‌قراری ها می‌تواند یک دلیل مهم داشته باشد و آن این است که فرد در آن موقعیت ناراحت استو دلش می‌خواهد آن وضعیت را ترک کند.

۵. سرشان تکان های زیاد و حرکات ناگهانی دارد

وقتی از فردی یک سوال می‌پرسید و او به طور ناگهانی سرش را پس می‌کشد یا مدام پایین و بالا را را نگاه می‌کند و سرش را این‌ور و آن‌ور می‌کند می‌تواند دلیلی برای دروغگویی اش باشد.

۶. ارتباط چشمی زیادی برقرار می‌کنند

خیلی از افراد همیشه شنیده‌اند که آدم‌های دروغگو سعی می‌کنند از اذتباط چشمی مستقیم با سایرین دوری کنند. برای همین فردی که می‌خواهد دروغ بگوید به منظور جلوگیری از این شائبه سعی می‌کند مستقیم و خیره به چشمان شما نگاه کند تا شما به دروغگویی‌اش شک نکنید.

۷. بیش از حد از انگشت اشاره‌شان استفاده می‌کنند

دروغگوها اغلب حالت دفاعی و خصمانه دارند. برای همین مدام انگشت اشاره‌شان به سمت دیگران است زیرا این انگشت معمولابرای تهدید به کار می رود و دروغگوها دوست دارند با مغلوب کردن سایرین اوضاع را به نفع خودشان به پایا ن برسانند. تا مخاطب به خاطر ترسیدن خودش را قانع کند که آنها راست گفته بودند و این اوست که اشتباه کرده است.

۸. به شدت عرق می‌کنند

دروغگوها به شدت عرق می‌کنند و عرق می‌ریزند. زیرادروغ گفتن تحت هر شرایطی استرس زا است و این باعث می‌شود دمای بدن‌شان افزایش یابد و دچار تعریق زیادی شوند.

۹. به طور تصادفی دستهایشان را به اطراف بدن حرکت می‌دهند

گاهی اوقات یک فرد دروغگو برای اینکه از دروغی که می‌گوید حواس شما را پرت کند به طور تصادفی بازوهایش را باز یا بسته می‌کند یا دستهایش را به اطراف بدنش تکان می‌دهد.

۱۰. لبهای خود را غنچه می‌کنند!

دکتر فیل معتقد است دروغگوها به طور ناخودآگاه در تلاش برای جلب توجه و شگفت‌انگیز ظاهر شدن هستند. حالا یکبار لبخند مصنوعی می‌زنند، یکبار چشم‌هایشان راز یادی گشاد و گرد می‌کنند و یک بار هم به لبهایشان حالت غنچه(یا حالت اردکی) می‌دهند!

۱۱. حالت تدافعی دارند

دروغگوها معمولا در گفتگوها حالت تدافعی به خودشان می‌گیرند درحالی که افراد راستگو معمولا کمتر در لاک دفاعی فرو می‌روند و گاهی تهاجمی‌تر برخورد می‌کنند. دروغگوها معمولا دست به سینه می‌شوند و مدلی نگاه می‌کنند که گویی همین الان انتظار یک حمله از جانب شما را دارند.

۱۲. مدام پشت گردن یا کنار گوش‌شان را می‌خارانند

وقتی یک فرد دروغ می‌گوید کنترل احساساتش کمی سخت می شود بنابراین بدنش مدام سیگنال های مختلفی می‌فرستد و او برای آنکه خودش را از آن وضعیت ناخوشایند برهاند دوستدارد حواس‌اش را از هیجانات منفی دور کند. عموم دروغگوها از خاراندن گردن و گوش به عنوان ابزاری برای آرام کردن خودشان بهره می‌برند.وقتی از کسی سوالی پرسیدید و او سریعا دستش را به سمت گوش و گردت خود برد یا دچار تیک عصبی دیگری شد می‌توانید به صداقتش شک کنید

۱۳. یک چیزی برای محافظت از خودشان دم دستشان است

گاهی اوقات در حین گفت و گو با یک دروغگو او به طور غیرارادی چیزهایی مثل کتاب، فنجان یا لپ تاپ را بین خودشان و شما حایل می‌کند. مثلا یک کتاب را جلوی چانه اش می‌گیرد یا بخشی از صورتش را پشت میز دکوری که نزدیکتان است پنهان می‌کند

۱۴. معمولا زیاد سرفه می‌کنند

دکتر دارن معتقد است سرفه کردن در حین صحبت می‌تواند یکی از نشانه های دروغگویی باشد چرا که موضوعی تحت عنوان دغدغه لو رفتن همواره با شخص دروغگو همراه است و او سعی می‌کند از بدن خود سیگنال هایی به مخاطب ارسال کند تا دروغ خود را از لو رفتن حفظ کند و این سیگنال ها در ساده‌ترین شکل ممکندر غالب سرفه بروز می‌یابد. در یک بررسی از ۱۰ نفر پرسیده شد که سرفه نابهنگام وبی دلیل وسط یک گفتگو را نشانه چه چیزی می‌دانند؟ و ۹ نفر بیان کردند که معتقدند فرد مشغول دروغ گفتن است!

۱۵.بیش از حد پلک می‌زنند

پلک زدن به صورت طبیعی و عادی در همه افراد وجود دارد اما اگر شخصی به طور زیاد از حد و تا حدی عصبی پلک میزد می‌توان به صداقت کلامش شک کرد و نشانه های زبان بدن دروغگو می‌گوید که این کار غیرعادی است و می‌تواند یک حقیقت مخفی را برای ما آشکار کند.

۱۶. نفس‌شان تغییر می‌کند

وقتی یک نفر دارد به شما دروغ می‌گوید، ممکن است سنگین نفس بکشد. این یک کنش بازتابی است. وقتی یک نفر مدل نفس کشیدنش تغییر کرد، شانه‌های‌اش بالا خواهد آمد و صدای‌اش خفه و از اعماق گلو به گوش ‌رسید می توانید به صداقتش شک کنید . در حقیقت، آن‌ها بریده بریده نفس می‌کشند چون ضربان قلب و جریان خون‌شان تغییر می‌کند.

۱۷. گونه هایشان خیلی سرخ است

معمولا گونه‌های فردی که دروغ می‌گوید سرخ می‌شود و دلیلش هم این است که فرد تا حدودی عصبی است و عصبانیت باعث سرخ‌شدن صورت، به‌خصوص گونه‌ها می‌شود.

۱۸.لبهایش را به طور غیر ارادی گاز می گیرد

یکی دیگر از نشانه های زبان بدن دروغگو فشار دادن و گاز گرفتن غیر ارادی لب است. فرد دروغگو معمولا از وضعیت خود اطمینان ندارد و چون در لحظه صحبت کردن بزاق دهانش کم می شود و گلویش خشک می‌شود باعث می‌شود ناخودآگاه لب هایش را می‌جود و فشار می‌دهد.

۱۹. در ارتعاش صدایشان تغییرات ایجاد می‌شود

فرد دروغگو معمولا سعی می‌کند بلندتر از سایرین حرف بزند و این به صورت کاملا غیرارادی رخ می‌دهد. بسیاری از سازمان‌ها برای تشخیص کلاهبرداران و متقلبان صدای آنها را ضبط می‌کنند و سپس با کمک نرم افزارهای خاصی به بررسی تنش و تغییر آوای کلام آنان می‌پردازند. متقلبان و دروغگوها معمولا تن صدایشان تغییر می‌کند و گاهی می‌لرزد و گاهی شبیه فریاد می‌شود.

۲۰. قهقهه های طولانی و خنده‌های بی دلیل دارند

زبان بدن دروغگویان: خنده بی دلیل د

دروغگویان برای اینکه حواس شما را پرت کنند و یا آرامش درونی خود را به رخ شما بکشند سعی می‌کنند گاه و بیگاه الکی بخندند و گاهی هم قهقهه بزنند. با این کار سعی دارند به شما نشان بدهند که هیچ موضوع پنهانی و نگران کننده ای در میان نیست و آنها در کمال آرامش و درستی می‌خندند و اوضاع روبه راه است! اما خب شما ۱۹ زبان بدن دروغگو را تا قبل از این مورد خوانده اید و کاملا آماده کشف یک دروغگو هستید و فریب خنده های او را نمی‌خورید.



زبان بدن دروغگو : ۲۰ نشانه که یک نفر به شما دروغ میگوید - بازده

زبان بدن دروغگو : ۲۰ نشانه که یک نفر به شما دروغ میگوید - بازده

آشنایی با زبان بدن دروغگویان: تشخیص دروغگویی با این 20 نشانه

آشنایی با زبان بدن دروغگویان: تشخیص دروغگویی با این 20 نشانه
زبان بدن دروغگو : ۲۰ نشانه که یک نفر به شما دروغ میگوید - بازده

معرفی و دانلود کتاب زبان بدن دروغگوها | لیلیان گلاس - کتابراه

معرفی و دانلود کتاب زبان بدن دروغگوها | لیلیان گلاس - کتابراه
bazdeh.org › زبان-بدن-دروغگو-نشانه-های-تشخیص-در...

نشانه های آدم دروغگو (24 علامت که کسی دروغ می گوید) - هنر فردی

نشانه های آدم دروغگو (24 علامت که کسی دروغ می گوید) - هنر فردی
وقتی شما در پی فهمیدن دروغگویی یک نفر هستید باید به دنبال این نشانهها باشید و بر اساس ترکیبی از نشانه های زبان بدن و علایم رفتاری که تحلیلگران رفتارشناسی و ...

زبان بدن دروغگو + نشانه های تشخیص آن - گام برتر

زبان بدن دروغگو + نشانه های تشخیص آن - گام برتر
آشنایی

زبان بدن دروغگوها + 24 روش شناخت افراد دروغگو - فتوکده

زبان بدن دروغگوها + 24 روش شناخت افراد دروغگو - فتوکده
آشنایی با زبان بدن دروغگویان: تشخیص دروغگویی با این 20 نشانه

14 روش تضمینی و کاربردی برای شناخت زبان بدن افراد دروغگو

14 روش تضمینی و کاربردی برای شناخت زبان بدن افراد دروغگو
www.ghatreh.com › news › آشنایی-زبان-بدن-دروغگو...

زبان بدن دروغگو - مدرسه کسب و کار آیا

زبان بدن دروغگو - مدرسه کسب و کار آیا
تا حالا این احساس را داشته اید که دلتان بخواهد بفهمید یک نفر دارد به شما دروغ می گوید یانه؟ در این مقاله از زبا.

زبان بدن افراد دروغگو؛ ۱۱ حالتی که نشان میدهد کسی دروغ میگوید - چطور

زبان بدن افراد دروغگو؛ ۱۱ حالتی که نشان میدهد کسی دروغ میگوید - چطور
معرفی و دانلود کتاب زبان بدن دروغگوها | لیلیان گلاس - کتابراه
منبع خبر : iribnews.ir